Ooglidcorrectie

Veel mensen hebben last van een huidoverschot van de bovenoogleden
Hangende oogleden kunnen storende klachten geven zoals een boze of vermoeide blik, hoofdpijn, een zwaar en moe gevoel, druk op de ogen, verminderd gezichtsvermogen.

Een ooglidcorrectie kan in zulke gevallen uitkomst bieden en weer zorgen voor een frisse, uitgeruste blik. Bij Kliniek Olivier kunt u terecht voor deze klachten voor een ooglidcorrectie van hoge kwaliteit en een zeer scherpe prijs.

Een ooglidcorrectie kan worden uitgevoerd middels verschillende behandelingen: door middel van de chirurgische ooglidcorrectie, of een correctie van de boven- of onderoogleden zonder snijden middels de Plexr Soft Surgery techniek. Tijdens een vrijblijvend intakegesprek kunt u met onze artsen uw mogelijkheden en wensen bespreken, en krijgt u eerlijk en deskundig advies.

Wat is een ooglidcorrectie

Veel mensen hebben last van een huidoverschot van de bovenoogleden. Dit is het gevolg van het slapper worden van de huid rondom het oog. Soms gaat dit samen met het uitpuilen van vetweefsel in de oogkas, waardoor de huid naar voren wordt geduwd. Verslapping van de huid van het bovenooglid kan gecorrigeerd worden met behulp van een kleine chirurgische ingreep. Dit wordt ook wel blepharoplastiek genoemd.

Wat mag u verwachten?

Een frissere oogopslag zoals u deze 5 of 10 jaar geleden had.
Geen zwaar gevoel boven de ogen en geen beperkt zicht meer.
Een opgewekte vitale uitstraling voor de mensen in uw omgeving
Een leven lang profijt van deze behandeling

De ingreep

De ooglidcorrectie wordt onder plaatselijke verdoving uitgevoerd. De cosmetisch arts verwijdert de overtollige huid, het vet en het spierweefsel via een snede in de plooi van uw bovenooglid. Dankzij de verdoving voelt u niets van de drie kwartier durende ingreep.

De insnede valt precies in de huidplooi, zodat het litteken hierin wegvalt. Vervolgens snijdt de arts het reepje huid weg en verwijdert deze het teveel aan vet. Na de ingreep worden de haarvaatjes dichtgebrand en de incisie gehecht. Een week later komt u terug voor een nacontrole en om de hechtingen te verwijderen.

Na de ingreep

Na de ingreep mag u direct naar huis. Omdat u bent geholpen aan uw oogleden en medicatie heeft gekregen, mag u na de ingreep niet zelf autorijden. Wij raden daarom aan dat u zich laat ophalen.

U dient de eerste drie dagen na de ingreep buiten een zonnebril te dragen ter bescherming van uw ogen. Wij raden daarom aan om een zonnebril mee te nemen als u de ooglidcorrectie laat uitvoeren. De verdovingsprikjes in de oogleden kunnen de dagen na de ingreep nog wat gevoelig zijn. Tevens kunt u last krijgen van napijn. Hiervoor raden wij aan om paracetamol te nemen.

Om zwelling te voorkomen, kunt u de eerste 24 tot 48 uur na de ingreep de wond het beste koelen met koude kompressen. U krijgt een coolpack mee. De huid rondom uw ogen zal na de ingreep blauw en gezwollen zijn. Indien u dit prettig vindt, kunt u de zonnebril blijven dragen. Normaliter geneest de dunne ooglidhuid vrij snel en zullen de littekens anderhalve maand tot drie maanden na de ingreep vrijwel onzichtbaar zijn.

Het resultaat

Het resultaat van een bovenooglidcorrectie is langdurig, maar als de huid rondom het oog met de loop der jaren verder verslapt, kan jaren later een nieuwe correctie nodig zijn. Volledige symmetrie kan niet gegarandeerd worden. In uiterst zeldzame gevallen kan een tweede behandeling nodig zijn om een optimaal resultaat te behalen.

Risico's en Complicaties

Net als bij iedere andere ingreep is de kans op een complicatie altijd aanwezig. Zo kan het voorkomen dat er een infectie of nabloeding optreedt. Dit zijn algemene operatierisico’s die bij elke ingreep kunnen voorkomen. Ook kan het voorkomen dat je je ogen de eerste tijd na de operatie niet geheel kunt openen of sluiten. Gelukkig is de kans hierop erg klein, en als u de aanwijzingen van de arts volgt, zullen de risico’s miniem zijn.
Goedgekeurd door Olivier Roderik
COSMETISCH ARTS

Olivier Roderik is een ervaren cosmetisch arts die sinds eind 2016 zijn eigen kliniek in Bloemendaal runt, waar persoonlijke aandacht en deskundigheid voorop staan. Hij heeft duizenden cliënten naar tevredenheid behandeld en biedt tijdens consulten eerlijk advies.

Plan een vrijblijvende consultatie

Bekijk de mogelijkheden en krijg professioneel advies.
Plan een afspraak
Maandag